Δείτε φωτογραφίες από τις προηγούμενες διοργανώσεις του Food Retail CEO Forum και κατεβάστε τις παρουσιάσεις.
Με τη συμμετοχή περισσότερων από 280 στελεχών, 21 εκπροσώπων του ελληνικού και διεθνούς Τύπου και με ατζέντα 36 ομιλητών και dialogue panelists διοργανώθηκε για 14η συνεχόμενη χρονιά το Food Retail Conference της BOUSSIAS Events στις 9 Απριλίου 2024 στο αμφιθέατρο OTEAcademy.
Οι πρωτοπόρες στρατηγικές, οι επενδύσεις με όραμα ένα βιώσιμο μέλλον για τον σημαντικότερο κλάδο της ελληνικής οικονομίας και μεγαλύτερο ιδιωτικό εργοδότη της χώρας καθώς και τα βασικά αιτήματα από την Πολιτεία αλλά και τους άλλους stakeholders του κλάδου αναπτύχθηκαν στα πάνελ διαλόγου και τις παρουσιάσεις.
«Η Ελλάδα στο γενικό δείκτη έχει τον τρίτο χαμηλότερο πληθωρισμό στην Ευρώπη, περίπου 15%, όταν ο μέσος πληθωρισμός στην Ευρώπη είναι 20%, όταν μελετάμε τα στοιχεία από το 2019 έως τον Μάρτιο του 2024» υποστήριξε μεταξύ άλλων ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκρέκας μιλώντας στο 14th Food Retail Conference.
«Την ίδια στιγμή ο γενικός δείκτης πληθωρισμού στις ΗΠΑ κινείται μεταξύ 23 με 26%» είπε ο υπουργός, ωστόσο τόνισε ότι τα στοιχεία αυτά ναι μεν χαροποιούν την κυβέρνηση, αλλά δεν την εφησυχάζουν «γνωρίζουμε ότι οι καταναλωτές δυσκολεύονται, ο πληθωρισμός τροφίμων από το 2019 μέχρι σήμερα είναι κοντά στο 30%, αλλά τόσο είναι και ο μέσος πληθωρισμός στην υπόλοιπη την Ευρώπη στα τρόφιμα» ανέφερε ο κ. Σκρέκας και διευκρίνισε πως η ελληνική αγορά έχει κάποιες ιδιαιτερότητες σε σχέση με την Ευρώπη. «Εδώ πρέπει να πούμε πως υπάρχουν κάποια προϊόντα όπως είναι το ελαιόλαδο, η κατανάλωση του οποίου στην Ελλάδα είναι πολύ μεγαλύτερη συγκριτικά με άλλες χώρες όπως τη Γερμανία, άρα καταλαβαίνετε, πως όταν έχουμε διπλασιασμό στην τιμή του ελαιόλαδου οι 3,5 μονάδες στον πληθωρισμό τροφίμων προέρχονται μόνο από το ελαιόλαδο» εξήγησε ο κ. Σκρέκας.
Όσο αφορά στα μέτρα που έχει πάρει η κυβέρνηση για τον έλεγχο της ακρίβειας ο κ. Σκρέκας ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να τα διατηρήσει έως ότου ο πληθωρισμός των τροφίμων και συνολικότερα των καταναλωτικών προϊόντων να μειωθεί, για τον οποίο ο υπουργός εξέφρασε την πεποίθηση ότι τους επόμενους μήνες αναμένεται να μειωθεί.
Ο υπουργός έκανε ειδική αναφορά στο μέτρο της τρίμηνης απαγόρευσης των προωθητικών ενεργειών σε προϊόντα που προηγουμένως έχουν ανατιμηθεί. «Αυτό το μέτρο αντιλαμβάνομαι πόσο δραστικό και περιοριστικό είναι, έχει όμως αποτέλεσμα. Είδαμε πολλές εταιρείες είτε να ανακαλούν ανατιμήσεις είτε να μην προχωρούν γιατί αυτό θα τους στερούσε το δικαίωμα να προχωρήσουν σε προωθητικές ενέργειες. Ήδη έχουμε τα στοιχεία από μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ όπου έχουμε μηδενικές ανατιμήσεις για τον Μάρτιο και τον Απρίλιο στο μέσο όρο και μάλιστα για τον Απρίλιο ο πληθωρισμός στα καταστήματα είναι σχεδόν μισός από αυτόν που αναφέρει η ΕΛΣΤΑΤ, που σημαίνει ότι σε λίγο ο αριθμός αυτός θα αποτυπωθεί και από την ΕΛΣΤΑΤ, είδαμε όμως σε κάποια σούπερ μάρκετ μηδενικό ΦΠΑ, ο οποίος είναι στο 0,5%» ανέφερε ο ίδιος χαρακτηριστικά.
O πρόεδρος του ΔΣ της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, ανέπτυξε τις θέσεις του κλάδου προς τον κοινό στόχο της Πολιτείας αλλά και της αγοράς, την αποκλιμάκωση του πληθωρισμού ενώ παρουσίασε μια σειρά παραγόντων που όπως ανέφερε κάνουν την κρίση των τελευταίων ετών «την τέλεια καταιγίδα» και τόνισε πως «λύσεις που παρεμβαίνουν στη λειτουργία της αγοράς και του υγιούς ανταγωνισμού των επιχειρήσεων δεν μπορούν να είναι αποδοτικές. Πόσο μάλλον όταν απειλούν τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων και προσθέτουν πολλά διοικητικά βάρη που δυσκολεύουν σημαντικά την καθημερινότητα». Μεταξύ άλλων έθεσε το ζήτημα της μείωσης του ΦΠΑ και εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι «μία τέτοια μείωση θα περνούσε την άλλη μέρα στα ράφια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, με άμεσο όφελος στην τσέπη του καταναλωτή» αναγνωρίζοντας ότι το δημοσιονομικό κόστος ενός τέτοιου μέτρου είναι υψηλό και αποτελεί ευθύνη και αρμοδιότητα της κυβέρνησης να ζυγίσει τα υπέρ τα κατά. Επεσήμανε την ανάγκη επανεξέτασης του μέτρου που είναι σε ισχύ εδώ και τέσσερα περίπου χρόνια και αφορά στην επιβολή πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους των επιχειρήσεων του λιανεμπορίου ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών. Εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι καθώς οι πληθωριστικές πιέσεις εξομαλύνονται, τα μέτρα σταδιακά θα αποσυρθούν προκειμένου η αγορά να επανέλθει σε μια κανονικότητα.
Στην ατζέντα του 14th Food Retail Conference 2023 συμμετείχαν οι: Υπουργείο Ανάπτυξης, Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, METRO AEBE, ΙΕΛΚΑ, Δ. Θανόπουλος ΑΕ, OK! Anytime Markets, Δ. Μασούτης ΑΕ, ΑΒ Βασιλόπουλος, Super Market Χαλκιαδάκης, ΚΥΚΝΟΣ ΑΕ, Φάρμα Ελασσόνας, ΜΕΒΓΑΛ, ΔΕΛΤΑ Τρόφιμα, Αμερικανική Γεωργική Σχολή, Όμιλος Πλαστικά Θράκης, KONVA S.A, Satori Analytics, NielsenIQ, Netrino, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πανεπιστήμιο Πειραιώς, Long Lust, WWF Ελλάς, iQom, Circana.
Το 14th Food Retail Conference διοργανώθηκε υπό την αιγίδα της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος (ΕΣΕ) και του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
Χορηγοί του συνεδρίου ήταν οι εταιρείες: iQom, Long Lust.
Με πλήθος συμμετοχών, ζωντανές συνεντεύξεις CEO, επίκαιρες συζητήσεις σε πάνελ και εισηγήσεις που κέντρισαν το ενδιαφέρον των συνέδρων, ολοκληρώθηκε το 11ο συνέδριο σελφ σέρβις – Food Retail CEO Forum 2021. Πολλοί σύνεδροι δήλωσαν ότι το φετινό Food Retail CEO Forum ήταν το καλύτερο που έχει διοργανωθεί ποτέ!
Για 11η συνεχή χρονιά, ένα μοναδικό line-up ομιλητών, στελέχη της ανώτερης διοίκησης και ειδικοί αναλυτές του κλάδου «ξενάγησαν» το κοινό ψηφιακά στην νέα εποχή του λιανεμπορίου τροφίμων, παρουσιάζοντας τις τάσεις της αγοράς, τις νέες καταναλωτικές συμπεριφορές και τις καινοτόμες στρατηγικές προσαρμογής στο omnichannel περιβάλλον.
Με τη συμμετοχή άνω των 350 στελεχών επιχειρήσεων από τον χώρο των σούπερ μάρκετ και των προμηθευτών προϊόντων και υπηρεσιών, τα οποία έχουν κομβικό ρόλο στη διαμόρφωση της στρατηγικής των επιχειρήσεων, πραγματοποιήθηκε στις 11 Απριλίου το 9ο Συνέδριο σελφ σέρβις Food Retail CEO Forum. Τον τόνο στο συνέδριο έδωσε η εισήγηση του κεντρικού ομιλητή, Lord Stuart Rose, Chairman της OCADO, αλλά και ο διάλογος που αναπτύχθηκε σε πάνελ με σημαντικά στελέχη της αγοράς.
Οι συμμετέχοντες, που ξεπερνούν ετησίως τα 400 άτομα, αξιολογούν με ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά, θετικά την εμπειρία του συνεδρίου, με έμφαση στο περιεχόμενο. Απαντώντας στην ερώτηση σχετικά με το εάν το συνέδριο συνέβαλε στην επαγγελματική τους γνώση, οι σύνεδροι του σελφ σέρβις Food Retail CEO Forum 2018 απάντησαν θετικά (Ναι και Αρκετά) σε ποσοστό 72,22%, ενώ στην ερώτηση τι τους άρεσε περισσότερο απάντησαν κυρίως οι παρουσιάσεις, οι ομιλητές και τα στοιχεία που μοιράστηκαν με το κοινό.