https://www.foodretailsummit.gr/wp-content/uploads/2024/03/14th-Food-Retail-Conference_logo.png

Mining Data and Insights for Growth Trajectory

Με τη συμμετοχή περισσότερων από 280 στελεχών, 21 εκπροσώπων του ελληνικού και διεθνούς Τύπου και με ατζέντα 36 ομιλητών και dialogue panelists διοργανώθηκε για 14η συνεχόμενη χρονιά το Food Retail Conference της BOUSSIAS Events στις 9 Απριλίου 2024 στο αμφιθέατρο OTEAcademy.

Οι πρωτοπόρες στρατηγικές, οι επενδύσεις με όραμα ένα βιώσιμο μέλλον για τον σημαντικότερο κλάδο της ελληνικής οικονομίας και μεγαλύτερο ιδιωτικό εργοδότη της χώρας καθώς και τα βασικά αιτήματα από την Πολιτεία αλλά και τους άλλους stakeholders του κλάδου αναπτύχθηκαν στα πάνελ διαλόγου και τις παρουσιάσεις.


  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

«Η Ελλάδα στο γενικό δείκτη έχει τον τρίτο χαμηλότερο πληθωρισμό στην Ευρώπη, περίπου 15%, όταν ο μέσος πληθωρισμός στην Ευρώπη είναι 20%, όταν μελετάμε τα στοιχεία από το 2019 έως τον Μάρτιο του 2024» υποστήριξε μεταξύ άλλων ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκρέκας μιλώντας στο 14th Food Retail Conference.

«Την ίδια στιγμή ο γενικός δείκτης πληθωρισμού στις ΗΠΑ κινείται μεταξύ 23 με 26%» είπε ο υπουργός, ωστόσο τόνισε ότι τα στοιχεία αυτά ναι μεν χαροποιούν την κυβέρνηση, αλλά δεν την εφησυχάζουν «γνωρίζουμε ότι οι καταναλωτές δυσκολεύονται, ο πληθωρισμός τροφίμων από το 2019 μέχρι σήμερα είναι κοντά στο 30%, αλλά τόσο είναι και ο μέσος πληθωρισμός στην υπόλοιπη την Ευρώπη στα τρόφιμα» ανέφερε ο κ. Σκρέκας και διευκρίνισε πως η ελληνική αγορά έχει κάποιες ιδιαιτερότητες σε σχέση με την Ευρώπη. «Εδώ πρέπει να πούμε πως υπάρχουν κάποια προϊόντα όπως είναι το ελαιόλαδο, η κατανάλωση του οποίου στην Ελλάδα είναι πολύ μεγαλύτερη συγκριτικά με άλλες χώρες όπως τη Γερμανία, άρα καταλαβαίνετε, πως όταν έχουμε διπλασιασμό στην τιμή του ελαιόλαδου οι 3,5 μονάδες στον πληθωρισμό τροφίμων προέρχονται μόνο από το ελαιόλαδο» εξήγησε ο κ. Σκρέκας.

Όσο αφορά στα μέτρα που έχει πάρει η κυβέρνηση για τον έλεγχο της ακρίβειας ο κ. Σκρέκας ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να τα διατηρήσει έως ότου ο πληθωρισμός των τροφίμων και συνολικότερα των καταναλωτικών προϊόντων να μειωθεί, για τον οποίο ο υπουργός εξέφρασε την πεποίθηση ότι τους επόμενους μήνες αναμένεται να μειωθεί.

Ο υπουργός έκανε ειδική αναφορά στο μέτρο της τρίμηνης απαγόρευσης των προωθητικών ενεργειών σε προϊόντα που προηγουμένως έχουν ανατιμηθεί. «Αυτό το μέτρο αντιλαμβάνομαι πόσο δραστικό και περιοριστικό είναι, έχει όμως αποτέλεσμα. Είδαμε πολλές εταιρείες είτε να ανακαλούν ανατιμήσεις είτε να μην προχωρούν γιατί αυτό θα τους στερούσε το δικαίωμα να προχωρήσουν σε προωθητικές ενέργειες. Ήδη έχουμε τα στοιχεία από μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ όπου έχουμε μηδενικές ανατιμήσεις για τον Μάρτιο και τον Απρίλιο στο μέσο όρο και μάλιστα για τον Απρίλιο ο πληθωρισμός στα καταστήματα είναι σχεδόν μισός από αυτόν που αναφέρει η ΕΛΣΤΑΤ, που σημαίνει ότι σε λίγο ο αριθμός αυτός θα αποτυπωθεί και από την ΕΛΣΤΑΤ, είδαμε όμως σε κάποια σούπερ μάρκετ μηδενικό ΦΠΑ, ο οποίος είναι στο 0,5%» ανέφερε ο ίδιος χαρακτηριστικά.

O πρόεδρος του ΔΣ της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, ανέπτυξε τις θέσεις του κλάδου προς τον κοινό στόχο της Πολιτείας αλλά και της αγοράς, την αποκλιμάκωση του πληθωρισμού ενώ παρουσίασε μια σειρά παραγόντων που όπως ανέφερε κάνουν την κρίση των τελευταίων ετών «την τέλεια καταιγίδα» και τόνισε πως «λύσεις που παρεμβαίνουν στη λειτουργία της αγοράς και του υγιούς ανταγωνισμού των επιχειρήσεων δεν μπορούν να είναι αποδοτικές. Πόσο μάλλον όταν απειλούν τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων και προσθέτουν πολλά διοικητικά βάρη που δυσκολεύουν σημαντικά την καθημερινότητα». Μεταξύ άλλων έθεσε το ζήτημα της μείωσης του ΦΠΑ και εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι «μία τέτοια μείωση θα περνούσε την άλλη μέρα στα ράφια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, με άμεσο όφελος στην τσέπη του καταναλωτή» αναγνωρίζοντας ότι το δημοσιονομικό κόστος ενός τέτοιου μέτρου είναι υψηλό και αποτελεί ευθύνη και αρμοδιότητα της κυβέρνησης να ζυγίσει τα υπέρ τα κατά. Επεσήμανε την ανάγκη επανεξέτασης του μέτρου που είναι σε ισχύ εδώ και τέσσερα περίπου χρόνια και αφορά στην επιβολή πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους των επιχειρήσεων του λιανεμπορίου ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών. Εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι καθώς οι πληθωριστικές πιέσεις εξομαλύνονται, τα μέτρα σταδιακά θα αποσυρθούν προκειμένου η αγορά να επανέλθει σε μια κανονικότητα.

Στην ατζέντα του 14th Food Retail Conference 2023 συμμετείχαν οι: Υπουργείο Ανάπτυξης, Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, METRO AEBE, ΙΕΛΚΑ, Δ. Θανόπουλος ΑΕ, OK! Anytime Markets, Δ. Μασούτης ΑΕ, ΑΒ Βασιλόπουλος, Super Market Χαλκιαδάκης, ΚΥΚΝΟΣ ΑΕ, Φάρμα Ελασσόνας, ΜΕΒΓΑΛ, ΔΕΛΤΑ Τρόφιμα, Αμερικανική Γεωργική Σχολή, Όμιλος Πλαστικά Θράκης, KONVA S.A, Satori Analytics, NielsenIQ, Netrino, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πανεπιστήμιο Πειραιώς, Long Lust, WWF Ελλάς, iQom, Circana.

Το 14th Food Retail Conference διοργανώθηκε υπό την αιγίδα της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος (ΕΣΕ) και του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Χορηγοί του συνεδρίου ήταν οι εταιρείες: iQom, Long Lust.


Εξασφαλίστε σήμερα το εισιτήριό σας με την early bird προσφορά – 10% ή ένα από τα πακέτα συμμετοχών και μην χάσετε τη μεγαλύτερη ετήσια σύνοδο του κλάδου.


Food Retail Summit in brief (2011-2023)


01234567890012345678900123456789001234567890+

Attendees


012345678900123456789001234567890+

Companies 


012345678900123456789001234567890+

Speakers


0123456789001234567890+

CEOs (as speakers and/or panelists)

Tα μεγάλα θέματα στην ατζέντα του 14th Food Retail Conference:


  • Το θεσμικό πλαίσιο και οι επιταγές για τον κλάδο – Πώς το κανονιστικό πλαίσιο επηρεάζει τη λειτουργία του λιανεμπορίου, ποια τα ζητούμενα και οι ανάγκες της αγοράς και των καταναλωτών 
  • ESG και νέα ζητούμενα – Πώς οι στόχοι του ESG επηρεάζουν την λειτουργία του λιανεμπορίου και την παραγωγική δραστηριότητα της βιομηχανίας 
  • Πληθωρισμός, κόστη και παραγωγικότητα – Πώς οι αυξήσεις του κόστους ενέργειας και των πρώτων υλών επηρεάζει τα κόστη παραγωγής  
  • AI και FMCG retail market – Ποιες εφαρμογές του ΑΙ θα επηρεάσουν περισσότερο τον κλάδο 
  • Ενοποίηση της εμπειρίας του καταναλωτή – Ποιες δυνατότητες προσφέρει η τεχνολογία για τον φυσικό και ψηφιακό κόσμο αγορών 
  • Η δύναμη του brand στη νέα εποχή – Πώς διαφοροποιούνται ta brands, πώς επιτυγχάνουν την εμπιστοσύνη και την πιστότητα του καταναλωτή 
  • Ενίσχυση της ανάπτυξης και της κερδοφορίας – Πώς οι νέες τεχνολογίες μπορούν να περιορίσουν τις απώλειες και να δώσουν αναπτυξιακή ώθηση 
  • Επισκόπηση της αγοράς – Οικονομικό outlook και το τρέχον status της αγοράς, πώς οι retailers και η βιομηχανία μπορούν να επιτύχουν αναπτυξιακή πορεία στο τωρινό οικονομικό περιβάλλον 

Και ακόμη:  

  • Insights για τις μεγαλύτερες παγκόσμιες τάσεις στην κατανάλωση  
  • Gigatrends στην διατροφή   
  • Gigatrends στην αγορά των FMCG  
  • Έρευνες αγοράς  
  • Ψηφιακός μετασχηματισμός  
  • Logistics, Reverse Logistics & Last mile   
  • Online shopping, Delivery & Q-commerce

Γιατί δεν πρέπει να το χάσετε


  • Η μεγαλύτερη ετήσια συνάντηση των ανώτερων στελεχών των ελληνικών αλυσίδων σούπερ μάρκετ και των προμηθευτών τους 
  • Πάνελ διαλόγου για τα κρισιμότερα ζητήματα της αγοράς 
  • Δυνατότητα floor intervention με ερωτήσεις προς τους ομιλητές 
  • Networking με τους πιο δραστήριους εκπροσώπους του κλάδου 
  • Insights από τους κορυφαίους της αγοράς 
  • Τα τελευταία στοιχεία από τις μεγαλύτερες ελληνικές και διεθνείς εταιρείες έρευνας αγοράς  

Institutional Representatives



The Greek Super Market Leaders



The Greek FMCG Market Leaders



Business Transformation


Ποιοι θα βρίσκονται στο 14th Food Retail Conference

  • CEOs 
  • Managing Directors 
  • General Managers 
  • CFOs 
  • COOs   
  • Marketing Managers  
  • Sales Managers   
  • Ε-commerce Managers  
  • IT – Digital Transformation Managers 
  • Brand Managers 
  • Logistics Managers 
  • R&D Experts 
  • Market research and Big Data Analysts 

Ποιοι είναι οι χορηγοί

Αν θέλετε να: 

  • Πάρετε μέρος στη μεγαλύτερη σύνοδο του κλάδου που αποτελεί την ισχυρότερη αγορά της ελληνικής οικονομίας 
  • Προβάλλετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας στις μεγαλύτερες αλυσίδες αλλά και τις μεγαλύτερες βιομηχανίες παραγωγής FMCG (food και nonfood) 
  • Γνωρίσετε υποψήφιους πελάτες, να ακούσετε τι ζητούν και να συζητήσετε μαζί τους  
  • Συνδέσετε το brand σας με περισσότερες από 100 εταιρείες που βρίσκονται εδώ κάθε χρόνο 
  • Ζητήστε μας να επικοινωνήσουμε μαζί σας

Become a Sponsor


Ένα must-attend event για τις εταιρείες και τους επαγγελματίες του χώρου. Εάν ενδιαφέρεστε να προβάλλετε αποτελεσματικά τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας, συμπληρώστε τη φόρμα και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας.

Download Conference Brochure 2023

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Χορηγός


https://www.foodretailsummit.gr/wp-content/uploads/2024/04/iQOM_Group-1.png

Η iQom είναι θυγατρική της Epsilon SingularLogic και μέλος του Ομίλου EPSILON NET, με αντικείμενο την παροχή ολοκληρωμένων λύσεων πληροφορικής σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα. Εξειδικεύεται στην ανάπτυξη τυποποιημένου επιχειρησιακού λογισμικού Λιανικού Εμπορίου, κατέχοντας την πρώτη θέση στον τομέα αυτό.


https://www.foodretailsummit.gr/wp-content/uploads/2024/03/long-lust-logo@4x.png

Η Long Lust είναι εταιρεία στρατηγικής έρευνας μάρκετινγκ και στόχος της είναι να φέρει στην ελληνική αγορά μία πιο δημιουργική και ουσιαστική εφαρμογή και χρήση της έρευνας. Ιδρύθηκε το 2019 και αποτελείται από senior researchers με μεγάλη εμπειρία τόσο στην ελληνική όσο και στη διεθνή αγορά.


Αιγίδα


https://www.foodretailsummit.gr/wp-content/uploads/2024/03/ESE-COLOR-RGB.png

https://www.foodretailsummit.gr/wp-content/uploads/2019/02/ielka.jpg

Venue Sponsor

https://www.foodretailsummit.gr/wp-content/uploads/2018/04/OTEACADEMY-2.png

Livestreaming by

https://www.foodretailsummit.gr/wp-content/uploads/2020/09/coneq.png

Η CONEQ Hellas ανήκει στον τομέα παροχής τεχνικού εξοπλισμού και υπηρεσιών σε εκδηλώσεις, τις οποίες υποστηρίζει με μεταφραστικά συστήματα, συνεδριακά συστήματα, οπτικοακουστικό και άλλο τεχνικό εξοπλισμό. Στην ανοδική πορεία της CONEQ Hellas τα τελευταία 5 χρόνια έχοντας ήδη καλύψει πάνω από 600 εκδηλώσεις, έχουν συμβάλει τα μεγάλα και σημαντικά συνέδρια στα οποία πρόσφερε με επαγγελματισμό τις τεχνικές υπηρεσίες της και τον εξοπλισμό της. Για πληροφορίες και τεχνική υποστήριξη επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected], ή στο (+30) 211 2163453.


Official Publication


https://www.foodretailsummit.gr/wp-content/uploads/2020/01/ss.png

Επικοινωνία

Συμμετοχές
Χάρης Πορέτσης, Τ: 210 6617777 (εσωτ. 139), M: 6940 550 590, Ε: [email protected]
 
Χορηγίες
Κατερίνα Μπουσμπουκέα, Τ: 210 6617777 (εσωτ. 128), Ε: [email protected]
Λίζα Αντωνιάδη, Τ: 210 6617777 (εσωτ. 158), E: [email protected]
Φαίδρα Μπαριτάκη, Τ: 210 6617 777 (εσωτ. 192), E: [email protected]
 
Πληροφορίες
Λήδα Δεληγιάννη, T: 210 6617777 (εσωτ. 277), E: [email protected]

Boussias Events